Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Karaman Ulukışla Hızlı Tren Hattı şantiyesinde yaptığı incelemenin ardından önemli açıklamalarda bulundu. Bakan Uraloğlu, Türkiye'nin Asya ve Avrupa arasında köprü konumunun ekonomik ve ticari avantajlara dönüştürülmesi için demir yollarına büyük önem verdiklerini vurguladı. Demir yollarının limanlar, havaalanları ve lojistik merkezlerle entegre bir sistem haline getirilmesiyle kombine taşımacılığın güçlendirileceğini belirtti. Doğu-batı ve kuzey-güney eksenlerindeki bağlantıların geliştirilmesiyle ekonomik kalkınmanın hızlanacağını ifade eden Bakan, ülke genelinde demir yolu altyapısına yönelik kapsamlı yatırımların sürdürüleceğini dile getirdi. Son 23 yılda demir yollarına yaklaşık 63 milyar dolar yatırım yapıldığını hatırlatan Bakan, bu yatırımların ülke ekonomisine önemli katkılar sağlayacağını kaydetti. Bu yatırımların sonucu olarak, Türkiye'nin uluslararası yük ve yolcu taşımacılığı kapasitesinin önemli ölçüde artması bekleniyor. Hızlı tren projelerinin yaygınlaştırılmasıyla, hem şehirler arası hem de uluslararası ulaşım daha hızlı ve güvenilir hale gelecek.

Türkiye'nin Hızlı Tren Ağı Genişliyor

Konya-Karaman Hızlı Tren Hattı'nın 2022'den bu yana yaklaşık 4 milyon yolcu taşıdığını belirten Bakan Uraloğlu, şimdi de Karaman-Ulukışla Hızlı Tren Hattı'nın inşaatının hızla ilerlediğini söyledi. Bu hat, saatte 200 kilometre hıza uygun, çift hatlı, elektrikli ve sinyalli olarak inşa ediliyor. 135 kilometre uzunluğundaki hat, 5 istasyon, 2 tünel, 52 alt ve üst geçit, 15 köprü ve 147 menfez içerecek. Projenin tamamlanmasıyla Karaman-Ulukışla arasındaki seyahat süresi 145 dakikadan 50 dakikaya inecek. Bu hat sadece bölgesel değil, ulusal ve uluslararası ölçekte de lojistik ve yolcu taşımacılığı alanında büyük bir dönüşüm sağlayacak. Hattın yıllık yük potansiyelinin 33,48 milyon ton, yolcu taşımacılığının ise 2,73 milyon olacağı tahmin ediliyor.

Karaman-Ulukışla Hattı'nın Ekonomik Etkisi

Bakan Uraloğlu, Karaman-Ulukışla hattının Mersin, Adana, Osmaniye ve Gaziantep gibi önemli üretim ve lojistik merkezlerine hızlı ve güvenli ulaşımı sağlayarak bölgesel ve ulusal ekonomiye önemli katkılar sunacağını belirtti. Hattın tamamlanmasıyla Mersin'den hareket eden bir hızlı tren, Karaman, Konya ve Ankara üzerinden İstanbul'a veya Afyonkarahisar üzerinden İzmir'e ulaşabilecek. Bu durum, uluslararası ticaret hacminin artmasına ve ülke ekonomisinin daha da güçlenmesine katkıda bulunacak. Projede alt ve üst yapı işlerinde yaklaşık yüzde 92'lik fiziki ilerleme sağlandığını ve 2027'nin ilk aylarında hattın hizmete açılmasının hedeflendiğini açıkladı.

63 Milyar Dolarlık Demir Yolu Yatırımı

Türkiye'nin demir yolu ulaşımı altyapısına yaptığı büyük yatırımların altını çizen Bakan Uraloğlu, son 23 yılda demir yollarına yaklaşık 63 milyar dolar yatırım yapıldığını vurguladı. Bu yatırımlar, Türkiye'nin ulaşım sisteminin modernizasyonu ve uluslararası rekabet gücünün artırılması için kritik önem taşıyor. Yatırımların devamı ile ülke genelinde hızlı tren ağı genişleyecek ve daha birçok şehir bu sistemin avantajlarından faydalanabilecek. Bu yatırımların ülke genelinde istihdama ve ekonomik büyümeye de olumlu etkileri olacağı vurgulanıyor. Bu büyük ölçekli projeler, Türkiye'nin ulaşım altyapısını dünya standartlarına taşımayı hedefliyor.